Aktualizace 2024
Všeobecné
Bojové efekty
- Magické bojové efekty "Antimagie" a "Štít" ➣ Tyto efekty jsou sloučeny a nyní fungují pod názvem "Štít" (odkaz Zde!).
- Spadla klec ➣ Tento efekt je zrušen. Nahrazují ho nástražné mechanismy viz - ostatní termíny a mechaniky (odkaz Zde!).
Boj
- Bestiař ➣ Snížili jsme počty imunit a životů u mnoha typů bestií. Rovněž letos bude možné narazit na více nepřátel vhodných pro boj 1v1.
- Noční boj ➣ Je dovolen na událostech iniciovaných organizátory (odkaz Zde! a Zde!).
Dovednosti
- Bylinkářství ➣ Již není možné vytvářet extrakty z bylin. Umělé květiny zůstávají, ale neodnášejí se. Jsou nahrazeny žetony (odkaz Zde!).
- Ranhojičství ➣ Ze všech postupů byly vyňaty extrakty z bylin (odkaz Zde! a Zde!).
- Mutace - Midas ➣ Drobná korektura v textu viz ...při těžbě umožní odnést z každého dolu o jeden kus vytěžené suroviny více... (odkaz Zde!).
Rasy
- Arachnir ➣ Vrhání pavučin nyní poskytuje efekt "Past" (odkaz Zde!). (4.6.2024)
- Astrál ➣ Přidáno doplnění, že se nemůže stát upírem.
- Empatic ➣ Přidáno doplnění, že se nemůže stát upírem. Přidáno doplnění, že empatic se již nemůže změnit zpět na astrála.
- Kočkočlověk ➣ Dílčí rozšíření historie.
- Trpaslík ➣ Drobná korektura v textu viz ...při těžbě mohou odnést z každého dolu o jeden kus vytěžené suroviny více...
- Upír ➣ Došlo k rozsáhlým změnám v reakci na zpětnou vazbu (odkaz Zde!).
Zbraně
- Měkčení štítů ➣ Na základě hlasování hráčů bylo rozhodnuto, že měkčení surovkou bude považováno za dostatečnou ochranu hrany štítu.
- Kombinace zbraní ➣ Limit celkové délky zbraní zvětšen na 160 cm z původních 130 cm. Na používání zbraní v kombinaci je dovednost (odkaz Zde!).
Různé
- Amulety ➣ Na začátku hry žádná postava nedostane magický amulet. Je to krok, který musíme udělat v rámci balancu hry. Omlouváme se.
- Doba trvání ➣ Požití více totožných látek najednou sečte dobu trvání všech jejich efektů.
- Moře / Lodě ➣ Pravidla týkající se plavby po moři a boje mezi loděmi (odkaz Zde!). (9.6.2024)
- Náboženství ➣ Všechna organizátory uznaná náboženství jsou pro hráče dostupná jako možnosti volby pro jejich postavy.
- Obchodování ➣ Již není možné získat nevykradnutelnou truhličku. Ta je nyní dostupná jen po dohodě s organizátory.
- Suroviny ➣ Došlo k rozšíření druhů herních surovin a celkově k velkým změnám v herní ekonomice (odkaz Zde!).
- Tekutiny a ampulkách ➣ Od tohoto roku upouštíme od dávání tekutin do všech lektvarů, jedů, dryáků a jiných propriet v ampulkách.
- Význam šerp a stužek ➣ Zlatá šerpa zrušena. Všichni organizátoři již používají jen stříbrnou šerpu.
- Základy sesílání kouzel ➣ Text vysvětlující dopodrobna pravidla sesílání byl aktualizován v sekci použití magických projektilů (odkaz Zde!).
Alchymista
Dovednosti
- Lektvary ➣ Postavy s touto dovedností již nepoznají všechny lektvary, ale jen ty, které dovedou samy vyrobit (odkaz Zde!).
- Magické kruhy ➣ Nová dovednost umožňující dlouhodobě očarovat velké plochy podpůrnou magií (odkaz Zde!).
- Stará písma a šifry ➣ Zrušeno bez náhrady.
Lektvary
- Výroba lektvarů ➣ Již nelze použít extrakty z bylin, ty byly zcela odstraněny. Umělé květiny zůstávají, ale neodnášejí se. Jsou nahrazeny žetony.
- Lektvar léčení lehkých zranění ➣ Přesunut mezi lektvary 1. úrovně. Došlo ke změně postupu výroby.
- Lektvar léčení všech zranění ➣ Přesunut mezi lektvary 2. úrovně. Došlo ke změně postupu výroby.
- Lektvar štěstí ➣ Drobná korektura v textu viz ...při těžbě umožní odnést z každého dolu o jeden kus vytěžené suroviny více...
- Lektvar železné kůže ➣ Prodloužena doba trvání z 5 minut na 1 hodinu.
Různé
- Zpracování bylin ➣ Alchymisté mohou zpracovávat byliny pro své alchymistické účely a ignorovat expiraci. Žetony nahradí ampulkami. (9.6.2024)
Druid
Dovednosti
- Dryáky ➣ Postavy s touto dovedností již nepoznají všechny Dryáky, ale jen ty, které dovedou samy vyrobit (odkaz Zde!).
Dryáky
- Výroba dryáků ➣ Již nelze použít extrakty z bylin, ty byly zcela odstraněny. Umělé květiny zůstávají, ale neodnášejí se. Jsou nahrazeny žetony.
- Dryáky ochraňující proti magickým efektům ➣ Májí změněný druhotný následek (odkaz Zde!).
Kouzla
- Stromová vůle ➣ Kouzlo je zcela přepracováno.
- Stromová zbroj ➣ Kouzlo je zcela přepracováno.
Rituály
- Dary hvozdu ➣ Drobná korektura v textu úvodu, potřebách na provedení rituálu a těžbě.
Talismany
- Srdce havrana ➣ Svého nositele 10 vteřin po jeho smrti změní na neživého. Pravidla pro neživé (odkaz Zde!). (4.6.2024)
Hraničář
Dovednosti
- Nástražné mechanizmy ➣ Tato dovednost je přejmenována na Nástrahy. Funguje nyní zdela jinak (odkaz Zde!).
Různé
- Hraničářský bestiář ➣ Z důvodu změny výuky dovednosti Znalost nemrtvých jsou hraničářsé bestiáře zrušeny. (18.6.2024)
Kněz
Různé
- Sesílací tabulky ➣ Magický bojový efekt "Antimagie" byl odstraněn ze sesílacích tabulek kněze.
Mág
Kouzla
- Kouzla z oboru bojové magie ➣ Tato kouzla je možné sesílat jako mag. projektil. Projektily si mágové tvoří u mistra alchymisty, ale používají je jinak.
- Bojový efekt "Antimagie" ➣ Zrušeno.
- Antimagie (seslání písní) ➣ Zrušeno.
- Bojový efekt "Štít" ➣ Díky sloučení efektů "Antimagie" a "Štít" je kouzlo nyní komplexnejší. V samotném textu kouzla se nic nemění.
- Ledová zbroj ➣ Díky sloučení efektů "Antimagie" a "Štít" je kouzlo nyní komplexnejší. V samotném textu kouzla se nic nemění.
- Bojový efekt "Mráz" (pro mágy vody) ➣ Lze seslat jako magický projektil.
- Bojový efekt "Stáze" (pro mágy země) ➣ Lze seslat jako magický projektil.
- Bojový efekt "Strach" (pro mágy smrti) ➣ Lze seslat jako magický projektil.
- Bojový efekt "Vlna" (pro mágy vzduchu) ➣ Lze seslat jako magický projektil.
- Bojový efekt "Žár" (pro mágy ohně) ➣ Lze seslat jako magický projektil.
- Brána smrti a nemrtví služebníci ➣ Bránou smrti si lze odnést neomezený počet těl, ale musí se vejít do kruhu a mág si je tam musí odvléct.
Různé
- Hůl ➣ Mágové budou mít možnost si očarovat obouruční nebojovou hůl v rámci herních questů. Toto očarování je vždy na dobu herního roku.
- Mágské rituály ➣ Většina těchto rituálů již požaduje pouze kruh na místo složitého ornamentu.
- Služebníci mágů smrti ➣ Jejich pořízení již nestojí žádnou magenergii. Pořízení křivopřísežníka a mocnějších služebníků stojí esence.
Válečník
Dovednosti
- Antimagie ➣ Přejmenována na Bariéra. Je to z důvodu trvalého sloučení efektů "Antimagie" a "Štít" (odkaz Zde!).
- Rodový odkaz ➣ Tato dovednost byla odstraněna a nahrazena dovedností Svatá zbroj (odkaz Zde!).
- Theolitové kovářství ➣ Nová dovednost válečníka. Učí ji mistr kovář, Tomáš "Samotář" Rožec (odkaz Zde!).
Zloděj
Dovednosti
- Jedy ➣ Postavy s touto dovedností již nepoznají všechny jedy, ale jen ty, které dovedou samy vyrobit (odkaz Zde!).
- Nástražné mechanizmy ➣ Tato dovednost je přejmenována na Nástrahy. Funguje nyní zdela jinak (odkaz Zde!).
- Okrádání ➣ Nyní tato dovednost opravňuje i k interakci s předměty označenými jako horké zboží (odkaz Zde!).
- Pašování ➣ Ukrývání a odhalování předmětů je nyní ovlivněno stupněm dovednosti. Je upravena možnost vstupu do města (odkaz Zde!).
- Překvapení ➣ Nová dovednost umožňující dávat nástražné mechanismy do truhel (odkaz Zde!).
- Stará písma a šifry ➣ Zrušeno bez náhrady.
Jedy
- Výroba jedů ➣ Již nelze použít extrakty z bylin, ty byly zcela odstraněny. Umělé květiny zůstávají, ale neodnášejí se. Jsou nahrazeny žetony.
- Moták ➣ Nový jed způsobující ztrátu paměti na posledních 30 minut života.
- Jed na míru ➣ Postup výroby se změnil a již nebude dostupný na našich stránkách.