Tvorba postavy

Herní glejt

Je to malá kartička, kde jsou vypsány nejdůležitější informace o hráčské postavě. Tento glejt představuje jistou formu výučního listu, který musí mít každý hráč po dobu hry u sebe. Slouží však jen pro potřeby záznamu získaných dovedností, které zapisují mistři. Pro potřeby postav neexistují, neslouží k poskytování informací ostatním hráčům. (Pokud tedy např. jedna postava omráčí druhou, nemůže si přečíst v glejtu, jaké má dotyčný dovednosti.)

Glejt lze získat na začátku hry v registraci. Pokud postava definitivně zemře (přijde o všechny životy / sponky), musí glejt v podsvětí odevzdat a vytvořit novou postavu s novým glejtem. Je nutné mít na paměti, že není možné hrát postavu bez platného glejtu.

Na konci hry se glejt odevzdává, aby bylo možné z něj všechny informace zaznamenat a aktualizovat na webu v přehledu postav.

 

Nová postava

Nová postava je dospělý obyvatel. Má 3 životy, nemá žádné dovednosti a smí bojovat pouze se zbraněmi z kategorie lehké nebo nezraňující. O životech postavy a zbraních se píše v článku Životnost postavy / Zbraně (odkaz Zde!).

Rasa
Původ (oblast)
Víra
Frakce
Povolání

Hlavní a vedlejší

Archetypy (názvy za lomítkem)

Dobré vědět

Historie
Diář

 

Přenášení postav z minulých ročníků

U postav za které v posledních dvou ročnících aktivně nehrálo, může být zamítnut jejich převod do další hry.

Majetek postav se převádí jen z jednoho ročníku na druhý, dále na jeho zachování ztrácí nárok.

Majetek který lze převést do dalších let

Organizátoři si vymezují právo nezapsat některé dovednosti nebo nepřidělit některé předměty, které si hráč nechal zapsat. Důvodem není snaha o oslabení postavy do další hry, ale spíše kompatibilita s některými novými nebo pozměněnými pravidly, popřípadě prostý fakt, že některé předměty nebudou v další hře vůbec využity.

 

Společenské role

Ve městě existují určité pozice, o které se mohou postavy ucházet. Mezi nejprestižnější patří místo v radě města.

Je možné se předem dohodnout s organizátory (před spuštěním registrace) a ucházet se o roli diplomata vyslaného některým z politických celků.

Role, o které se postava nemůže ucházet, je pozice mistra, místodržícího města, velitele městské stráže a další role zajišťované organizátory (stříbrné šerpy).

 

Herní kostým

V rámci zachování herní atmosféry je každý z účastníků povinen obstarat si vlastní kostým. V případě, že tak neučiní, nemusí být organizátory vpuštěn do hry. Inspiraci na zajímavé kostýmy lze nalézt na internetu (nejrůznější fantasy / historické akce). S výrobou kostýmu je možné pomoci, případně lze po dohodě s organizátory kostým zapůjčit (pouze v omezené míře).

Tolerovatelné minimum

Tolerovaný kostým může obsahovat součásti moderního oblečení, které však musí být co nejvíce zakryté. Tradiční problém představuje obuv, která musí být překrytá návleky z kůže, kožešiny či látky takovým způsobem, aby nerušila. Tolerovatelné jsou z moderní obuvi pouze kožené sandály, kožené holínky (jezdecké) a podobné.

Pro vytvoření prvního kostýmu, který splňuje alespoň požadavky tolerovatelného minima, je vhodné použít raději jednodušší varianty nenáročné na materiál a zkušenosti s výrobou (volné tuniky, košile). Rovněž se vyplatí používat přírodní materiály (len, vlna, kůže), které v horkém i chladném počasí nabízejí poměrně značný komfort (na rozdíl od "umělotiny"), vypadají autentičtěji a více vydrží.

Co není kostým a nesmí být vidět

Moderní oblečení nijak nezakryté (nepomůže ani roztrhání a obarvení), nápisy, loga výrobců, moderní vzory (včetně oblíbených maskovacích) atp. Další zlo představuje moderní nezakrytá obuv (obzvláště ta mající křiklavé barvy).

!!!Po celou dobu hry (od úvodního divadla, do ukončení hry organizátory) platí kostýmová povinnost!!!