Obecné dovednosti
Bylinkářství
Znalost bylin, jejich využití a schopnost je sbírat.
I. - Stupeň dovednosti umožní:
- Odnést 1 bylinu z každého paloučku.
- Extrahovat jednotlivé byliny pro jejich snadnější využití.
II. - Stupeň dovednosti umožní:
- Odnést 2 byliny z každého paloučku.
III. - Stupeň dovednosti umožní:
- Odnést 3 byliny z každého paloučku.
Z každého paloučku lze sbírat byliny jen dvakrát denně s odstupem trvajícím nejméně 1 hodinu.
Byliny které nejsou zpracované do extraktů či jiných produktů, nelze druhý den od jejich sesbírání použít a musí být odevzdány.
Pro extrahování bylin je dobré si připravit uzavíratelné ampulky.
Odkaz na herbář: Zde!
(učí mistryně bylinkářka)
Ranhojičství
Dovednost ošetřovat zranění pomocí dlah, obvazů a bejlí.
I. - Stupeň dovednosti umožní:
- Rozpoznat všechny druhy zranění, případně zda se jedná o nemoc či otravu.
- Ošetřovat lehká zranění pomocí dlah a obvazů.
- Zkracovat dobu hojení pomocí léčivých obkladů.
II. - Stupeň dovednosti umožní:
- Rozeznat konkrétní nemoc či jed.
- Ošetřovat těžká zranění (nikoliv efektu "Těžké") pomocí dlah, obvazů případně chirurgických zákroků.
- Vytvářet odvary, protijedy a léky na nemoci.
- Prodloužit ošetřovanému tvorovi agónii na 20 minut.
III. - Stupeň dovednosti umožní:
- Pokusit se o resuscitaci.
- Léčit následky magického bojového efektu "Těžké".
Odkaz na mechaniky ranhojičství: Zde!
(učí mistr ranhojič)
Kladiva a palice
Dovednost bojovat se všemi druhy kladiv a palic.
Dovednost neopravňuje k vrhání těchto zbraní.
(učí mistr válečník)
Kopí
Dovednost bojovat s kopími.
Dovednost neopravňuje k vrhání těchto zbraní.
(učí mistr válečník)
Meče
Dovednost bojovat se všemi zbraněmi mečového typu.
Dovednost neopravňuje k vrhání těchto zbraní.
(učí mistr válečník)
Sekery
Dovednost bojovat se všemi druhy seker.
Dovednost neopravňuje k vrhání těchto zbraní.
(učí mistr válečník)
Vrhací sekery
Dovednost bojovat s vrhacími sekerami.
Vztahuje se jen na vrhání.
(učí mistr hraničář)
Oštěpy
Dovednost bojovat s oštěpy.
Vztahuje se jen na vrhání.
(učí mistr hraničář)
Kuše
Dovednost bojovat se všemi druhy kuší.
Vztahuje se jen na střelbu.
(učí mistr hraničář)
Luky
Dovednost bojovat se všemi druhy luků.
Vztahuje se jen na střelbu.
(učí mistr hraničář)
Kombinace
Dovednost bojovat se dvěma zbraněmi.
Vztahuje se jen na kontaktní zbraně.
Celková délka zbraní nesmí přesáhnout 160 cm.
(učí mistr válečník)
Štíty
Dovednost používat všechny druhy štítů.
Štít lze kombinovat se zbraněmi do 100 cm.
(učí mistr válečník)
Ent
Zpevněná kůže na celém těle, jenž má vlastnosti lehké zbroje.
Definice mutace:
- Mutace jsou speciální dovednosti, jenž lze získat od alchymistů s dovedností Mutageny.
(aktivuje mistr alchymista)
Fénix
Imunita vůči magickému bojovému efektu "Žár".
Definice magického bojového efektu "Žár":
- Znamená 1 lehké zranění (LZ) a zapálení postavy. Pokud se zasažená postava nezačne ihned hasit, dostane 1 těžké zranění (TZ) a upadne do agónie.
- Postava se může okamžitě uhasit vodou, nebo válením po zemi, což jí zabere nejméně 10 vteřin. V případě bahna stačí, když udělá 3 dřepy.
- Detailní popis: Zde!
Definice mutace:
- Mutace jsou speciální dovednosti, jenž lze získat od alchymistů s dovedností Mutageny.
(aktivuje mistr alchymista)
Gorgona
Trvalá imunita vůči jedům, včetně nemagického bojového efektu "Jed".
Ani tato mutace nedokáže ochránit před jedem na míru.
Definice jedu:
- Za jedy jsou považovány jen ty látky, které jsou tak ve svém popisu označeny.
- Až na jeden druh jedu který se aplikuje na zbraně, a je zároveň nemagickým bojovým efektem, jsou všechny jedy určeny k pozření.
- Mimo jedu na míru lze všechny jedy neutralizovat, nebo se proti nim preventivně chránit protijedem.
Definice nemagického bojového efektu "Jed":
- Ochromí zasaženou část těla (v případě trupu celou postavu) na dobu 5 minut + dojde ke zranění zbraní samotnou.
- Ve hře je mnoho jedů, ale jen tento jeden lze aplikovat na zbraně (bodné a sečné) a je bojovým efektem.
- Detailní popis: Zde!
Definice mutace:
- Mutace jsou speciální dovednosti, jenž lze získat od alchymistů s dovedností Mutageny.
(aktivuje mistr alchymista)
Gryf
Imunita vůči magickému bojovému efektu "Strach".
Definice magického bojového efektu "Strach":
- Postava má strach z toho, kdo na ni tento efekt seslal. Nemůže na něj hledět, útočit ani se k němu přibližovat.
- "Strach" skončí když se jim zasažená postava dostane z dohledu a doslechu postavy, která ho na ni seslala.
- Detailní popis: Zde!
Definice mutace:
- Mutace jsou speciální dovednosti, jenž lze získat od alchymistů s dovedností Mutageny.
(aktivuje mistr alchymista)
Hydra
Okamžitá regenerace všech lehkých zranění (v boji regenerace nefunguje).
Definice mutace:
- Mutace jsou speciální dovednosti, jenž lze získat od alchymistů s dovedností Mutageny.
(aktivuje mistr alchymista)
Jednorožec
Dovednost trvale užívat pravého vidění do vzdálenosti 10 kroků.
Definice pravého vidění:
Definice mutace:
- Mutace jsou speciální dovednosti, jenž lze získat od alchymistů s dovedností Mutageny.
(aktivuje mistr alchymista)
Jötun
Imunita vůči magickému bojovému efektu "Mráz".
Definice magického bojového efektu "Mráz":
- Znamená 1 lehké zranění (LZ) a neschopnost odtrhnout po dobu 10 vteřin nohy od země, zbytek těla je normálně pohyblivý.
- Detailní popis: Zde!
Definice mutace:
- Mutace jsou speciální dovednosti, jenž lze získat od alchymistů s dovedností Mutageny.
(aktivuje mistr alchymista)
Mantichora
Trvalá imunita vůči nemagickému bojovému efektu "Jed" a schopnost otrávit zbraň (bodnou, sečnou) jejím olíznutím.
Otrávená zbraň bude po následující hodinu způsobovat každým zásahem nemagický bojový efekt "Jed".
Kvůli sjednocování herních mechanik se jed již nenanáší na střelivo, ale přímo zbraně jako takové.
Schopnost otrávit zbraň lze použít třikrát denně.
Definice nemagického bojového efektu "Jed":
- Ochromí zasaženou část těla (v případě trupu celou postavu) na dobu 5 minut + dojde ke zranění zbraní samotnou.
- Ve hře je mnoho jedů, ale jen tento jeden lze aplikovat na zbraně (bodné a sečné) a je bojovým efektem.
- Detailní popis: Zde!
Definice mutace:
- Mutace jsou speciální dovednosti, jenž lze získat od alchymistů s dovedností Mutageny.
(aktivuje mistr alchymista)
Midas
Dovednost propůjčující trvalé vlastnosti lektvaru štěstní.
- Při těžbě umožní odnést z každého dolu o jeden kus theolitu více.
- Při sběru bylin umožní odnést z každého paloučku o jednu bylinu více.
- Při lovu umožní použít na každé zvířátko o jeden výstřel navíc.
Bonusy poskytnuté touto mutací se sčítají se všemi ostatními.
Definice mutace:
- Mutace jsou speciální dovednosti, jenž lze získat od alchymistů s dovedností Mutageny.
(aktivuje mistr alchymista)
Přízrak
Schopnost pozvolného zneviditelnění.
Je nutné zdržet se jakýchkoli činností a jen tiše napočítat do 30, čímž dojde k zneviditelnění bez možnosti pohybu.
Definice skrytí / neviditelnosti:
- Značí se jednou rukou na hlavě.
- Lze mluvit a v některých případech se i pohybovat. Každá jiná aktivní činnost postavy skrytí / neviditelnost ukončí.
- Ke skrývání je nutné využívat keřů, stromů, temných zákoutí... U neviditelnosti nikoliv.
Definice mutace:
- Mutace jsou speciální dovednosti, jenž lze získat od alchymistů s dovedností Mutageny.
(aktivuje mistr alchymista)