Stěžejní dovednosti válečníka
Antimagie
Dovednost poskytující magický bojový efekt "Štít". Na vlastníkovy této dovednosti je trvale udržován efekt "Štít". Pokud bude tento efekt spotřebován, sám se ihned obnoví po skončení boje. Definice magického bojového efektu "Štít": (učí mistr mág)
Falanga
Dovednost vytvořit speciální bojový útvar a ignorovat všechny negativní plošné magické bojové efekty. Uvnitř falangy mohou být jen válečnící s touto dovedností. K jejímu vytvoření můsí být nejméně čtyři, z nichž jeden musí nést praporec (min. 50 x 50 cm na žerdi). Když jsou všichni účastníci připravení, musí sborově zvolat "Falanga". Falangu lze tvořit v boji i mimo něj. Po vytvoření falangy se žádný z jejích členů nesmí vzdálit více jak tři kroky od hlavní skupiny. Udělá-li to, opustí falangu a již se do ní nemůže znovu přidat. Falanga zaniká až když padne praporečník. (učí mistr válečník)
Houževnatost
Dovednost vypořádat se se zraněními utrženými během boje i mimo něj. I. - Stupeň dovednosti umožní: II. - Stupeň dovednosti umožní: III. - Stupeň dovednosti umožní: Definice nemagického bojového efektu "Jed": (učí mistr válečník)
Léčivé ruce
Dovednost léčit zranění, s pomocí boží. I. - Stupeň dovednosti umožní: II. - Stupeň dovednosti umožní: Léčení probíhá přiložením ruky na zranění a vyslovením modlitby o nejméně 30 slovech. Vlastník této dovednosti může takto léčit i sám sebe. Dovednost lze použít jednou za hodinu. Definice léčení a konzumace herního jídla a pití (lektvarů, dryáků...): (učí mistr kněz)
Neochvějnost
Dovednost propůjčující trvalou magickou odolnost. Definice magické odolnosti: (učí mistr válečník)
Nezadržitelnost
Dovednost odolat jakéhokoliv magickému bojovému efektu. Stačí vyslovit heslo "Odolal" bezprostředně po zásahu magickým bojovým efektem jenž má být potlačen. Každé použití této dovednosti způsobí 1 lehké zranění. (učí mistr válečník)
Odolnost
Dovednost odolávat omezením způsobeným bolestí ze zranění. I. - Stupeň dovednosti umožní: II. - Stupeň dovednosti umožní: III. - Stupeň dovednosti umožní: Po boji je nutné utržená zranění ošetřit. Po 5 minutách v agónii bez ošetření nastává smrt. (učí mistr válečník)
Omráčení
Dovednost umožňující používat efekt "Omráčení". K provedení je třeba dostat se soupeři za záda a poklepat mu kontaktní zbraní na rameno s heslem "Omráčení". Definice nemagického bojového efektu "Omráčení": (učí mistr válečník)
Průraz
Dovednost umožňující používat efekt "Průraz". I. - Stupeň dovednosti umožní: II. - Stupeň dovednosti umožní: III. - Stupeň dovednosti umožní: Definice nemagického bojového efektu "Průraz": (učí mistr válečník a mistr hraničář)
Rodový odkaz
V případě definitivní smrti postavy si hráč může vytvořit postavu novou, která po zesnulé postavě zdědí veškerý majetek a dovednosti zacházení s kontaktními zbraněmi. Podmínkou je vystrojení pohřbu zemřelé postavy. (učí mistr válečník)
Svatá zbraň
Každá kontaktní zbraň, v rukách vlastníka této dovednosti bude zbraní posvěcenou. Definice nemagického bojového efektu "Stříbro": (učí mistr kněz)
Velitelství
Dovednost velet a dodávat odvahu ostatním postavám. I. - Stupeň dovednosti umožní: II. - Stupeň dovednosti umožní: III. - Stupeň dovednosti umožní: Pokud postava s touto dovedností velí alespoň jedné další postavě, poskytne jí i sobě imunitu proti efektům "Past", "Mráz" a "Strach". Drží-li velící postava praporec (min. 50 x 50 cm na žerdi), počet postav, kterým může velet, se zdvojnásobuje. S praporcem lze samozřejmě velet i falanze. Velení musí po celou dobu probíhat aktivně a musí být dobře slyšet. Každý velitel by měl postavy, kterým chce velet, poučit o této dovednosti. (učí mistr válečník)
Zničení štítu
Dovednost umožňující používat efekt "Zničení štítu". Lze použít jen jednou za boj. Definice nemagického bojového efektu "Zničení štítu": (učí mistr válečník)