Stěžejní dovednosti válečníka

Antimagie

Dovednost poskytující magický bojový efekt "Štít".

Na vlastníkovy této dovednosti je trvale udržován efekt "Štít". Pokud bude tento efekt spotřebován, sám se ihned obnoví po skončení boje.

 

Definice magického bojového efektu "Štít":

  • Znamená ochranu proti prvnímu platnému zásahu zbraní, nebo bojovým efektem, mimo "Omráčení", "Podřezání", "Spadla Klec" a "Štít".
  • "Štít" se hlásí v momentě jeho seslání. Pro negaci zásahu (spotřebování efektu "Štít") se používá heslo "Odolal". Vydrží 1 hodinu.
  • Detailní popis: Zde!

 

(učí mistr mág)

 

Falanga

Dovednost vytvořit speciální bojový útvar a ignorovat všechny negativní plošné magické bojové efekty.

Uvnitř falangy mohou být jen válečnící s touto dovedností. K jejímu vytvoření můsí být nejméně čtyři, z nichž jeden musí nést praporec (min. 50 x 50 cm na žerdi). Když jsou všichni účastníci připravení, musí sborově zvolat "Falanga".

Falangu lze tvořit v boji i mimo něj.

Po vytvoření falangy se žádný z jejích členů nesmí vzdálit více jak tři kroky od hlavní skupiny. Udělá-li to, opustí falangu a již se do ní nemůže znovu přidat.

Falanga zaniká až když padne praporečník.

 

(učí mistr válečník)

 

Houževnatost

Dovednost vypořádat se se zraněními utrženými během boje i mimo něj.

 I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Stát se imunní vůči efektu "Omráčení" (hlásí "Odolal").

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Stát se imunní vůči efektu "Jed" (hlásí "Odolal").

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Okamžitou regeneraci všech lehkých zranění (v boji regenerace nefunguje).

 

Definice nemagického bojového efektu "Jed":

  • Ochromí zasaženou část těla (v případě trupu celou postavu) na dobu 5 minut + dojde ke zranění zbraní samotnou.
  • Ve hře je mnoho jedů, ale jen tento jeden lze aplikovat na zbraně (bodné a sečné) a je bojovým efektem.
  • Detailní popis: Zde!

 

(učí mistr válečník)

 

Léčivé ruce

Dovednost léčit zranění, s pomocí boží.

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vyléčit všechna lehká zranění postavy.

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vyléčit všechna zranění postavy (lehká i těžká).

Léčení probíhá přiložením ruky na zranění a vyslovením modlitby o nejméně 30 slovech.

Vlastník této dovednosti může takto léčit i sám sebe.

Dovednost lze použít jednou za hodinu.

 

Definice léčení a konzumace herního jídla a pití (lektvarů, dryáků...):

  • Může probíhat i během boje, pokud není výslovně uvedeno jinak (viz různé regenerace, které fungují vždy jen mimo boj).
  • Postava která léčí, je léčena, nebo se snaží zkonzumovat herní jídlo a pití (lektvary, dryáky...) musí setrvat na místě a věnovat se jen této činnosti.

 

(učí mistr kněz)

 

Neochvějnost

Dovednost propůjčující trvalou magickou odolnost.

 

Definice magické odolnosti:

  • Imunita proti negativním kouzlům, které nejsou magickými bojovými efekty.
  • Zda je kouzlo negativní záleží jen a pouze na posouzení hráče který je jeho vlivu vystaven.
  • Za kouzla jsou považovány i účinky všech magických předmětů, včetně dryáků a lektvarů.

 

(učí mistr válečník)

 

Nezadržitelnost

Dovednost odolat jakéhokoliv magickému bojovému efektu.

Stačí vyslovit heslo "Odolal" bezprostředně po zásahu magickým bojovým efektem jenž má být potlačen. 

Každé použití této dovednosti způsobí 1 lehké zranění.

 

(učí mistr válečník)

 

Odolnost

Dovednost odolávat omezením způsobeným bolestí ze zranění.

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Používat zasaženou končetinu i po obdržení 1 lehkého zranění.

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Používat zasaženou končetinu i po obdržení 2 lehkých zranění.

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Používat zasaženou končetinu i po obdržení 3 lehkých zranění.
  • Vykonávat všechny činnosti bez omezení i ve stavu agónie.

Po boji je nutné utržená zranění ošetřit.

Po 5 minutách v agónii bez ošetření nastává smrt.

 

(učí mistr válečník)

 

Omráčení

Dovednost umožňující používat efekt "Omráčení".

K provedení je třeba dostat se soupeři za záda a poklepat mu kontaktní zbraní na rameno s heslem "Omráčení".

 

Definice nemagického bojového efektu "Omráčení":

  • Postava okamžitě padá na zem a po dobu 5 minut nevnímá a nikterak nereaguje na své okolí.
  • Detailní popis: Zde!

 

(učí mistr válečník)

 

Průraz

Dovednost umožňující používat efekt "Průraz".

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Použít efekt "Průraz" jednou za boj.

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Použít efekt "Průraz" dvakrát za boj.

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Použít efekt "Průraz" třikrát za boj.

 

Definice nemagického bojového efektu "Průraz":

  • Umožní prorazit všechny typy zbroje + dojde ke zranění zbraní samotnou.
  • "Průraz" se hlásí ihned po úspěšném zásahu soupeře. Lze použít jen se střední, nebo těžkou zbraní.
  • Detailní popis: Zde!

 

(učí mistr válečník a mistr hraničář)

 

Rodový odkaz

V případě definitivní smrti postavy si hráč může vytvořit postavu novou, která po zesnulé postavě zdědí veškerý majetek a dovednosti zacházení s kontaktními zbraněmi. Podmínkou je vystrojení pohřbu zemřelé postavy.

 

(učí mistr válečník)

 

Svatá zbraň

Každá kontaktní zbraň, v rukách vlastníka této dovednosti bude zbraní posvěcenou.

 

Definice nemagického bojového efektu "Stříbro":

  • Učiní účinnějším útok zbraní proti upírům a bestiím odolným vůči zraněním způsobeným běžnou zbraní + dojde ke zranění zbraní samotnou.
  • Lze použít jen s postříbřenou, nebo posvěcenou zbraní.
  • Detailní popis: Zde!

 

(učí mistr kněz)

 

Velitelství

Dovednost velet a dodávat odvahu ostatním postavám.

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Velet 3 postavám včetně sebe.

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Velet 6 postavám včetně sebe.

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Velet 9 postavám včetně sebe.

Pokud postava s touto dovedností velí alespoň jedné další postavě, poskytne jí i sobě imunitu proti efektům "Past""Mráz" a "Strach".

Drží-li velící postava praporec (min. 50 x 50 cm na žerdi), počet postav, kterým může velet, se zdvojnásobuje. S praporcem lze samozřejmě velet i falanze.

Velení musí po celou dobu probíhat aktivně a musí být dobře slyšet. Každý velitel by měl postavy, kterým chce velet, poučit o této dovednosti.

 

(učí mistr válečník)

 

Zničení štítu

Dovednost umožňující používat efekt "Zničení štítu".

Lze použít jen jednou za boj.

 

Definice nemagického bojového efektu "Zničení štítu":

  • Znemožní soupeři používat štít do konce boje. Zničený štít se stává po 5 vteřinách součástí zásahové plochy (ruky), pokud ho soupeř nepustí.
  • "Zničení štítu” se hlásí ihned po úspěšném zásahu soupeřova štítu. Lze použít jen s těžkou kontaktní zbraní.
  • Detailní popis: Zde!

 

(učí mistr válečník)