Stěžejní dovednosti mága

Magické nauky

Dovednost vypovídající o znalostech a moci každého mága.

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Pracovat s mágskými kouzly 1. úrovně.
  • Užívat titul Učeň magických umění (UMU).

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Pracovat s mágskými kouzly 2. úrovně.
  • Užívat titul Mladší mág.

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Pracovat s mágskými kouzly 3. úrovně.
  • Užívat titul Starší mág.

IV. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Pracovat s mágskými kouzly 4. úrovně.
  • Užívat titul Arcimág.

Tato dovednost rovněž umožní mágovi, který získá knihu kouzel jiného mága, sesílat z ní za dvojnásobnou cenu kouzla, jež zatím sám neumí. Pro seslání takovýchto kouzel však potřebuje mít dostatečnou kvalifikaci, čímž se rozumí schopnost sesílat kouzla dané úrovně a živlu.

 

(učí mistr mág)

 

Meditace

Dovednost doplňovat třikrát za den magenergii pomocí magiového krystalu.

 I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Doplnit 12 bodů magenergie.

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Doplnit 24 bodů magenergie.

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Doplnit 36 bodů magenergie.

IV. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Doplnit 48 bodů magenergie.

Meditace trvá 10 minut. V jejím průběhu mág vůbec nevnímá své okolí. Poranění, nebo přerušení kontaktu s krystalem meditaci ihned ukončí.

Dovednost Meditace má společný limit použití s dovedností Souznění s hvozdem.

 

(učí mistr mág)

 

Svitky

Dovednost ukládat kouzla do svitků.

Na svitky lze uložit pouze mágská kouzla z oboru magie bojových efektů seslané ukázáním.

Náročnost na magenergii při vytvoření svitku je stejná jako seslání daného bojového efektu ukázáním.

Svitky lze vytvářet pouze na území školy magie. Jsou již vytištěné, ručně se nepíší.

 

(učí mistr mág)

 

Magie ohně

Dovednost s níž se postava stane mágem ohně.

Zpřístupňuje kouzla magie ohně.

Umožní si během meditace (použití dovednosti Meditace) zahojit všechna lehká zranění.

Po získání dovednosti Meditace IV. dodá imunitu vůči efektu "Žár".

Každý mág se může naučit jen jeden druh živelné magie.

 

(učí mistr mág)

 

Magie vody

Dovednost s níž se postava stane mágem vody.

Zpřístupňuje kouzla magie vody.

Umožní doplnit si 1 MG za každé kouzlo, pokud se hráč do 5 minut od jeho seslání napije vody (reálně se napít).

Po získání dovednosti Meditace IV. dodá imunitu vůči efektu "Mráz".

Každý mág se může naučit jen jeden druh živelné magie.

 

(učí mistr mág)

 

Magie země

Dovednost s níž se postava stane mágem země.

Zpřístupňuje kouzla magie země.

Umožní dotykem ruky přečerpávat magenergii mezi jinými tvory schopnými běžně magenergii nabývat (musí s tím souhlasit).

Po získání dovednosti Meditace IV. dodá imunitu vůči efektu "Stáze".

Každý mág se může naučit jen jeden druh živelné magie.

 

(učí mistr mág)

 

Magie vzduchu

Dovednost s níž se postava stane mágem vzduchu.

Zpřístupňuje kouzla magie vzduchu.

Umožní po cely den sesílat zdarma jedno z následujících čtyř kouzel - Částečná proměna, Leť, Určení, Znamení proti čepelím.

Po získání dovednosti Meditace IV. dodá imunitu vůči efektu "Vlna".

Každý mág se může naučit jen jeden druh živelné magie.

 

(učí mistr mág)

 

Magie smrti

Dovednost s níž se postava stane mágem smrti.

Zpřístupňuje kouzla magie smrti.

Umožní vidět duše mrtvých a rozmlouvat s nimi (vztahuje se jen na hráče hrající mrtvoly, ne na hráče již odcházející do podsvětí).

Po získání dovednosti Meditace IV. dodá imunitu vůči efektu "Strach".

Každý mág se může naučit jen jeden druh živelné magie.

 

(učí mistr mág)

 

Kadenční sesílání

Pokaždé, když mág sešle kouzlo z oboru magie bojových efektů, může jej do 5 vteřin zopakovat bez použití zaklínadla, ale za dvojnásobnou cenu. Po použití této schopnosti musí následující kouzlo opět seslat běžným způsobem.

Tato dovednost je jednou ze tří finálních specializací mága. Každý mág může mít jen jednu.

 

(učí mistr mág)

 

Rezonanční sesílání

Slyší-li mág jiného mága sesílat kouzlo z oboru magie bojových efektů, může do 5 vteřin po něm opakovat jeho zaklínadlo a kouzlo seslat taktéž, avšak zcela zdarma. V tomto případě nemusí znát bojový efekt jenž je sesílán.

Tato dovednost je jednou ze tří finálních specializací mága. Každý mág může mít jen jednu.

 

(učí mistr mág)

 

Temné vyvolávání

Rituál jenž za obětování části vlastní duše (sponky) navrátí ztracenou moc. Ke zpečetění paktu je nutné vykřiknout zapovězené jméno.

"TENEBRIS"

Okamžitě doplní maximální možné množství magenergie.

Tato dovednost je jednou ze tří finálních specializací mága. Každý mág může mít jen jednu.

 

(učí mistr mág)