Stěžejní dovednosti druida

Doupě

Dovednost umožňující vytvořit si doupě na místě totemu a pak do 30 kroků od něj užívat plné síly schopností svazku duší.

 

(učí mistr druid)

 

Dryáky

Dovednost vytvářet magické dryáky.

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vytvářet dryáky 1. úrovně.
  • Podle chuti a čichu rozpoznat všechny druhy dryáků (nelze použít na dryáky přidané do jídla či pití).

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vytvářet dryáky 2. úrovně.

Dryáky lze vytvářet jen na posvátných místech v lese.

 

Definice dryáku:

  • Za dryáky jsou považovány jen ty látky, které jsou tak ve svém popisu označeny.
  • Účinky dryáků jsou z hlediska herních mechanik považovány za kouzla.

 

(učí mistr druid)

 

Lesní moudrost

Znalost posvátných míst a umění provádět na nich rituály.

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Znalost posvátných míst.
  • Naučit se rituálům 1. úrovně.

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Naučit se rituálům 2. úrovně.

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Naučit se rituálům 3. úrovně.

IV. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Naučit se rituálům 4. úrovně.

 

(učí mistr druid)

 

Pouto hvozdu

Dovednost umožňující sesílat druidská kouzla zcela zdarma, pokud se druid dotýká některého z jemu zasvěcených stromů.

 

(učí mistr druid)

 

Souznění s hvozdem

Dovednost doplňovat třikrát za den magenergii a učit se druidská kouzla.

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Doplnit 12 bodů magenergie.
  • Naučit se 4 druidská kouzla 1. úrovně.
  • Zasvětit si 1 strom do své přízně.

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Doplnit 24 bodů magenergie.
  • Naučit se 3 druidská kouzla 2. úrovně.
  • Zasvětit si 2 stromy do své přízně.

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Doplnit 36 bodů magenergie.
  • Naučit se 2 druidská kouzla 3. úrovně.
  • Zasvětit si 3 stromy do své přízně.

IV. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Doplnit 48 bodů magenergie.
  • Naučit se 1 druidské kouzlo 4. úrovně.
  • Zasvětit si 4 stromy do své přízně.

Doplňování magenergie pomocí souznění trvá 5 minut a lze provádět jen u zasvěcených stromů. Druid v této době nesmí vykonávat žádnou jinou činnost.

Dovednost Souznění s hvozdem má společný limit použití s dovedností Meditace.

 

(učí mistr druid)

 

Svazky duší

Dovednost používat schopnosti charakterizující zvíře jenž si druid vybral za své.

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Naučit se a používat 2 schopnosti svazků duší 1. úrovně.

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Naučit se a používat 2 schopnosti svazků duší 2. úrovně.

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Naučit se a používat 2 schopnosti svazků duší 3. úrovně.

IV. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Naučit se a používat 1 schopnost svazků duší 4. úrovně.

Součástí této dovednosti je vytvoření nepřenosného totemu v jehož blízkosti si jeho vlastník může pomocí rituálu vyléčit všechny lehké zranění a nemoci.

 

(učí mistr druid)

 

Talismany

Dovednost vytvářet talismany obývané lesními duchy.

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vytvářet talismany 1. úrovně.

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vytvářet talismany 2. úrovně.

Tyto talismany je potřeba ručně vyrobit / vyřezat a na posvátných místech v lese očarovat.

Každý rok lze vytvořit nanejvýš 3 talismany.

!!!Na konci každého ročníku si nelze uchovat více jak 3 talismany!!!

 

(učí mistr druid)

 

SD1 - Blyštivé věci

Odhalí vlastnosti každého předmětu který vlastník této schopnosti vezme do ruky.

Umožní postavě znát herní popisky drženého předmětu.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Dokáže potlačit vlastnosti každého předmětu dokud jej drží v ruce. Nedokáže však tímto předmět zničit, nebo usnadnit jeho ničení.

 

(učí mistr druid)

 

SD1 - Dotyk mrazu

Schopnost seslat efekt "Mráz" dotykem ruky.

Během boje lze použít až třikrát.

Dotyk mrazu má společný limit použití spolu s dotykem větru, strachu a ohně.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Lze používat bez omezení.

 

(učí mistr druid)

 

SD1 - Drápy

Umožní nechat si narůst drápy (do 30 cm).

U totemu je možné drápy nechat zmizet, nebo znovu objevit. Proces trvá 1 minutu.

Drápy lze aplikovat dotyková kouzla, protože v tomto ohledu se nepovažují za zbraň.

Hráč si drápy musí opatřit před hrou.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Každý zásah drápy je doprovázen efektem "Jed".

 

(učí mistr druid)

 

SD1 - Kamenná kůže

Zásah do trupu učiněný běžnou zbraní způsobí vždy jen lehké zranění.

Tuto odolnost překonají pouze zbraně postříbřené či posvěcené.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Kůže na celém těle získá vlastnosti lehké zbroje.

 

(učí mistr druid)

 

SD1 - Poryv mrazu

Schopnost seslat efekt "Mráz" na jeden cíl do vzdálenosti 10 kroků.

Na cíl je třeba ukázat a vyslovit "Mráz".

Během boje lze použít jen jednou.

Poryv mrazu má společný limit použití spolu s poryvem větru, strachu a ohně.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Sesláním poryvu mrazu získá sesilatel do konce boje imunitu vůči efektu "Mráz".

 

(učí mistr druid)

 

SD1 - Skrytí

Schopnost skrýt se ve křoví, za stromy a stínech lesa.

Skrytí bez možnosti pohybu.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Během skrytí umožňuje pohyb normální chůzí (běh není možný).

 

(učí mistr druid)

 

SD1 - Značkování

Schopnost označit jednoho tvora nevýslovným smradem, jenž mu znemožní použít skrytí / neviditelnost.

Smrad vyprchá po 1 hodině, nebo když se tvor důkladně umyje.

Magická odolnost zde nepomůže.

Schopnost nelze použít během boje.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Označenému tvorovy nepomůže ani důkladné mytí, musí počkat dokud smrad nevyprchá.

 

 

(učí mistr druid)

 

SD2 - Blechy

Schopnost přenést na jednoho tvora kousavé blechy, jenž ho donutí se neustále drbat.

Zablešený tvor nemůže následujících 5 minut používat jednu ruku (drbe se s ní).

Magická odolnost zde nepomůže.

Schopnost nelze použít během boje.

Pokud se druid s touto schopností důkladně umyje, nebude ji moci následující 3 hodiny použít.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Zablešený tvor se musí drbat oběma rukama a nemůže je používat na jiné činnosti.

 

(učí mistr druid)

 

SD2 - Dotyk větru

Schopnost seslat efekt "Vlna" dotykem ruky.

Během boje lze použít až třikrát.

Dotyk větru má společný limit použití spolu s dotykem mrazu, strachu a ohně.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Lze používat bez omezení.

 

(učí mistr druid)

 

SD2 - Křídla

Schopnost létat dle pravidel pro létání.

Je nutné si opatřit k tomuto vhodný kostým viz peří na rukávech…

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Zbraně pro boj na dálku působí při zásahu do trupu lehké zranění na místo těžkého.

 

(učí mistr druid)

 

SD2 - Očichání

Umožní odhalit přítomnost kouzel na očichaném tvorovi.

Odhalí přítomnost kouzel, ale ne jejich názvy a efekty.

Pokud kouzlo pochází z předmětu, který má tvor u sebe, předmět bude odhalen jako zdroj kouzla.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Dokáže určit o jaká kouzla se přesně jedná.

 

(učí mistr druid)

 

SD2 - Poryv větru

Schopnost seslat efekt "Vlna" na jeden cíl do vzdálenosti 10 kroků.

Na cíl je třeba ukázat a vyslovit "Vlna".

Během boje lze použít jen jednou.

Poryv větru má společný limit použití spolu s poryvem mrazu, strachu a ohně.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Sesláním poryvu větru získá sesilatel do konce boje imunitu vůči efektu "Vlna".

 

(učí mistr druid)

 

SD2 - Šepot

Schopnost vidět duše mrtvých a komunikovat s nimi.

Takto lze komunikovat s hráči kteří hrají mrtvoly. S hráči kteří jsou již na cestě do podsvětí takto komunikovat nelze.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Před cestou do podsvětí umožní předat mrtvé postavě část vlastní duše (sponku). Mrtvá postava tuto sponku v podsvětí odevzdá místo své vlastní.

 

(učí mistr druid)

 

SD2 - Zapomeň na mě

Schopnost ostatním tvorům vymazat z paměti vzpomínky na svou osobu.

K očarování tvora je nutné se ho dotknout drobnou větvičkou. Kouzlo začne působit v okamžiku, kdy se tvor vzdálí z dohledu a doslechu.

Tvor zapomene na vše co ví o tom, kdo ho očaroval v rámci jednoho dne (starší informace mu zůstanou).

Schopnost lze použít jen mimo boj a to jednou za 3 hodiny.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Lze ovlivnit i tvora chráněného magickou odolností.

 

(učí mistr druid)

 

SD3 - Baziliščí kůže

Schopnost zpevňující kůži po celém těle.

Kůže na celém těle získá vlastnosti lehké zbroje.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Kůže na celém těle získá vlastnosti střední zbroje.

 

(učí mistr druid)

 

SD3 - Dotyk strachu

Schopnost seslat efekt "Strach" dotykem ruky.

Během boje lze použít až třikrát.

Dotyk strachu má společný limit použití spolu s dotykem mrazu, větru a ohně.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Lze používat bez omezení.

 

(učí mistr druid)

 

SD3 - Lízání ran

Schopnost umožňující olízáním léčit lehká zranění, podobně jako obvazem ranhojiče.

Rrána se tímto stabilizuje a za 30 minut zcela vyléčí.

Lízání hrát jen RP.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Umožní léčit i těžká zranění.

 

Odkaz na mechaniky ranhojičství: Zde!

 

(učí mistr druid)

 

SD3 - Poryv strachu

Schopnost seslat efekt "Strach" na jeden cíl do vzdálenosti 10 kroků.

Na cíl je třeba ukázat a vyslovit "Strach".

Během boje lze použít jen jednou.

Poryv strachu má společný limit použití spolu s poryvem mrazu, větru a ohně.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Sesláním poryvu strachu získá sesilatel do konce boje imunitu vůči efektu "Strach".

 

(učí mistr druid)

 

SD3 - Smršť

Schopnost vyběhnout a následujících 5 vteřin odolávat útokům kouzel a zbraní.

V běhu se nelze zastavit, vykonávat jinou činnost ani nabíhat do hráčů.

Na znegované útoky se hlásí "Odolal".

Lze použít jednou za boj.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Běh může trvat až 1 minutu.

 

(učí mistr druid)

 

SD3 - Zmámení

Schopnost během rozhovoru očarovat jiného tvora a získat tak jeho náklonnost.

Očarovaný tvor se bude snažit být maximálně ku pomoci. Bude si vše pamatovat a až kouzlo skončí uvědomí si, že byl očarován.

Kouzlo pomine po 15 minutách, nebo v případě, že po tvorovi bude vyžadován úkol vedoucí k jeho smrti, či k napadení jiných jemu blízkých tvorů.

Schopnost lze použít jen mimo boj a to jednou za 3 hodiny, nebo dříve, pokud tvor který byl očarován řekne, že dluh za jeho pomoc byl vyrovnán.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Lze ovlivnit i tvora chráněného magickou odolností.

 

(učí mistr druid)

 

SD3 - Žrout

Schopnost zahojit si všechna lehká zranění snědením ovoce o velikosti jablka.

Mimo pecky a ohryzku ovoce musí být snědeno celé.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Snědení ovoce zahojí všechna zranění (lehká i těžká).

 

(učí mistr druid)

 

SD4 - Bystré smysly

Schopnost propůjčující v lese pravé vidění do vzdálenosti 10 kroků.

Lesem je míněn prostor za viaduktem s výjimkou dungeonů.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Poskytne imunitu vůči efektu "Spánek" a "Omráčení".

 

(učí mistr druid)

 

SD4 - Dotyk ohně

Schopnost seslat efekt "Žár" dotykem ruky.

Během boje lze použít až třikrát.

Dotyk ohně má společný limit použití spolu s dotykem mrazu, větru a strachu.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Lze používat bez omezení.

 

(učí mistr druid)

 

SD4 - Osamělá šelma

Schopnost odolat prvním třem zásahům zbraní či kouzlem.

V dohledu ani doslechu se nesmí nacházet žádný spolubojovník.

Na znegované útoky se hlásí "Odolal".

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Schopnost bude fungovat i se spojenci na blízku.

 

(učí mistr druid)

 

SD4 - Poryv ohně

Schopnost seslat efekt "Žár" na jeden cíl do vzdálenosti 10 kroků.

Na cíl je třeba ukázat a vyslovit "Žár".

Během boje lze použít jen jednou.

Poryv ohně má společný limit použití spolu s poryvem mrazu, větru a strachu.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Sesláním poryvu ohně získá sesilatel do konce boje imunitu vůči efektu "Žár".

 

(učí mistr druid)

 

SD4 - Ve stínech lesa

Schopnost propůjčující v lese trvalou neviditelnost s možností rychlého pohybu.

Lesem je míněn prostor za viaduktem s výjimkou dungeonů.

Schopnost nelze použít v průběhu boje, pokud byla použita před bojem tak trvá, dokud se postava do boje aktivně nezapojí.

Do vzdálenosti 30 kroků od doupěte (dovednost IV. úrovně)

Umožní aplikovat neviditelnost bez možnosti pohybu na všechny spřátelené tvory.

 

(učí mistr druid)