Stěžejní dovednosti alchymisty

Amulety

Dovednost vytvářet amulety

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vytvářet amulety 1. úrovně (na vytvoření amuletu 1. úrovně je zapotřebí 3 černých esencí).
  • Mít dva aktivní amulety, za předpokladu, že druhý amulet nebude mít vyšší úroveň jak 1.

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vytvářet amulety 2. úrovně (na vytvoření amuletu 2. úrovně je zapotřebí 2 modrých esencí).
  • Mít dva aktivní amulety, za předpokladu, že druhý amulet nebude mít vyšší úroveň jak 2.

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vytvářet amulety 3. úrovně (na vytvoření amuletu 1. úrovně je zapotřebí 1 červené esence).
  • Mít dva aktivní amulety.

Amulety lze vytvářet jen v laboratoři u mistra alchymisty.

!!!Na konci každého ročníku si nelze uchovat více jak 3 amulety!!!

 

(učí mistr alchymista)

 

Klarifikace

Dovednost určovat vlastnosti všech předmětů.

(amulety, jedy, lektvary, mutageny, relikvie, talismany...)

 

(uči mistr alchymista)

 

Lektvary

Dovednost vytvářet magické lektvary.

I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vytvářet lektvary 1. úrovně (na vytvoření lektvaru 1. úrovně je zapotřebí 2 bylin).
  • Vyžádat si od mistra alchymisty 3 extrakty bylin (dle svého výběru) na začátku každého ročníku.
  • Podle chuti a čichu rozpoznat všechny druhy lektvarů (nelze použít na lektvary přidané do jídla či pití).

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vytvářet lektvary 2. úrovně (na vytvoření lektvaru 2. úrovně je zapotřebí 4 bylin).
  • Vyžádat si od mistra alchymisty 6 extraktů bylin (dle svého výběru) na začátku každého ročníku.

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Vytvářet lektvary 3. úrovně (na vytvoření lektvaru 3. úrovně je zapotřebí 6 bylin).
  • Vyžádat si od mistra alchymisty 9 extraktů bylin (dle svého výběru) na začátku každého ročníku.

Recepty na konkrétní lektvary jsou záležitostí bádání.

Na všech stupních dovednosti lze objevovat i roleplayingové lektvary jenž tvoří vlastní kategorii.

 

Definice lektvaru:

  • Za lektvary jsou považovány jen ty látky, které jsou tak ve svém popisu označeny.
  • Účinky lektvarů jsou z hlediska herních mechanik považovány za kouzla.

 

(učí mistr alchymista)

 

Magické projektily

Dovednost vytvářet a používat magické projektily.

 I. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Umožní vyrábět a používat magické projektily nesoucí magický bojový efekt "Mráz" (bílé).
  • Na výrobu projektilu je potřeba 1 černá esence.
  • Vyžádat si od mistra alchymisty 2 černé esence na začátku každého ročníku.

II. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Umožní vyrábět a používat magické projektily nesoucí magický bojový efekt "Vlna" (modré).
  • Na výrobu projektilu je potřeba 1 černá esence.
  • Vyžádat si od mistra alchymisty 4 černé esence na začátku každého ročníku.

III. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Umožní vyrábět a používat magické projektily nesoucí magický bojový efekt "Strach" (černé).
  • Na výrobu projektilu je potřeba 1 černá esence.
  • Vyžádat si od mistra alchymisty 6 černých esencí na začátku každého ročníku.

IV. - Stupeň dovednosti umožní:

  • Umožní vyrábět a používat magické projektily nesoucí  magický bojový efekt "Žár" (červené).
  • Na výrobu projektilu je potřeba 1 černá esence.
  • Vyžádat si od mistra alchymisty 8 černých esencí na začátku každého ročníku.

Všechny magické projektily lze krýt zbraní či štítem.

 

(učí mistr alchymista)

 

Mutageny

Dovednost umožňující vytvářet mutace u postav.

Každá postava může proces mutace podstoupit jen jednou. Výjimkou je jen situace, kdy postava při tomto zemře (nic nezíská).

Pokud se mutace podaří, může postava získat jednu mutaci dle své volby a až další dvě náhodné. Získání náhodných mutací však není zaručeno.

K zahájení procesu mutování je potřeba přítomnost mistra alchymisty a použití červené esence.

 

(učí mistr alchymista)

 

Stará písma a šifry

Umění porozumět, pro mnohé již ztraceným, textům a šifrám.

 

(učí mistr alchymista)

 

Stříbření

Dovednost stříbřit zbraně všeho druhu.

Postříbřit lehkou zbraň stojí 1 stříbrný, střední 2 stříbrné a těžkou 3 stříbrné.

Stříbření na zbrani vydrží jeden herní rok.

 

Definice nemagického bojového efektu "Stříbro":

  • Učiní účinnějším útok zbraní proti upírům a bestiím odolným vůči zraněním způsobeným běžnou zbraní + dojde ke zranění zbraní samotnou.
  • Lze použít jen s postříbřenou, nebo posvěcenou zbraní.
  • Detailní popis: Zde!

 

(učí mistr alchymista)