Aktualizace 2022
Všeobecné
Funkce
- Tisk ➣ Přibyla možnost přímého tisku stránek se zachováním formátu (návod Zde!).
- Postavy ➣ V menu postav přibyla možnost odstranit postavy.
Mechaniky ranhojičství
- Základní ošetření pomocí dlah a obvazů ➣ Doba hojení prodloužena na 1 hodinu místo původních 30 minut.
- Základní obklady ➣ Zkracují dobu léčení o 20 minut místo původních 10 minut. Je to z důvodu prodloužení výchozí doby léčení na 1 hodinu.
- Pokročilé obklady ➣ Zkracují dobu léčení o 40 minut místo původních 20 minut. Je to z důvodu prodloužení výchozí doby léčení na 1 hodinu.
- Resuscitace ➣ Nyní nelze použít na postavy otrávené jedem na míru, veřejně popravené ani na postavy doražené a podřezané.
Politika a mapy
- Syrdalský kmenový svaz ➣ Zanikl. Prohrál válku na Dolrlonským ostrově i na kontinentu. Kníže Krut byl zabit.
Povolání
- Dvě povolání ➣ Nyní nelze mít více jak dvě povolání, ale v obou dvou lze dosáhnout IV. stupně. Více v článku Tvorba postavy (odkaz Zde!).
- Všeobecné dovednosti ➣ Boj zbraní, všechny mutace a dovednosti Bylinkářství a Ranhojičství jsou dostupné každému povolání.
Rasy
- Goblin ➣ Přidán dodatek o vztahu goblinů k plavbám po moři.
- Ork ➣ Přidán dodatek o vztahu orků k plavbám po moři.
- Permoník ➣ Odstraněn! Rasa nebyla nikým hrána a byla spíše považována za trpaslíka s jinými zvyky odívání.
- Upír ➣ Přidán dodatek o datování výskytu nejstarších upírů na Tornelionu.
Zbraně
- Atypické zbraně ➣ Zakázány! Každá zbraň musí jít přiřadit k již existující kategorii zbraní a dodržet příslušné limity.
- Hůl ➣ Nyní pokud má být použita k přenosu kouzla, musí být držena obouruč.
- Kuše ze zásobníkem ➣ Povolena (zatím na zkoušku). Je v kategorii lehkých střelných zbraní.
- Obouruční kladivo ➣ Prodloužena maximální délka ze 120 cm na 140 cm.
- Obouruční sekera ➣ Prodloužena maximální délka ze 120 cm na 140 cm.
- Palné zbraně ➣ Definitivně odstraněny ze hry!
- Šípy ➣ Nově povoleny kompletní šípy označené jako hračka s platným CE. Bližší info u mistra šermíře.
Různé
- Aktivace amuletů a talismanů ➣ Nyní vyžaduje nošení na krku či opasku po dobu 15 minut. Dříve to byla 1 hodina.
- "Dorážím tě" ➣ Dnes lze použít kýmkoliv při jakémkoliv útoku na postavu v agónii a zabraňuje její resuscitaci. Pro astrály se jeho funkce nemění.
- Herbář ➣ Byl kompletně přepracován. Najdete jej v odkazu u dovednosti Bylinkářství.
- Herní suroviny ➣ Byliny které nejsou zpracované do extraktů či jiných produktů, nelze druhý den od jejich sesbírání použít a musí být odevzdány.
- Přenos kouzla zbraňí či dotykem ➣ Po každém zasažení soupeře kouzlem je nutné zbraň či ruku přenášející kouzlo od něj oddálit.
- "Dorážím tě" ➣ Dnes lze použít kýmkoliv při jakémkoliv útoku na postavu v agónii a zabraňuje její resuscitaci. Pro astrály se jeho funkce nemění.
- "Podřezání" ➣ Nyní navíc znemožňuje případnou resiscitaci postavy.
Alchymista
Amulety
- Aktivace ➣ Nyní vyžaduje nošení na krku či opasku po dobu 15 minut. Dříve to byla 1 hodina.
- Oko moci ➣ Amulet již nedovede snížit cenu kouzel pod 2 MG.
- Oko souznění ➣ Nový amulet umožňující nosit dva druidské talismany zároveň.
Dovednosti
- Lektvary ➣ Nyní navíc přidávají surovyny (extrakty bylin) na začátku hry + přidán komentář k RP lektvarům (odkaz Zde!).
- Magické projektily ➣ Nyní navíc přidávají surovyny (černé esence) na začátku hry (odkaz Zde!).
- Mutace - Midas ➣ Nová dovednost usnadňující získávání surovin (odkaz Zde!).
- Mutageny ➣ Celá dovednost je značně předělaná (odkaz Zde!).
Lektvary
- Imunity vůči magickým bojovým efektům ➣ Doba působení všech těchto lektvarů prodloužena na 3 hodiny. Původně působily 1 hodinu.
- Rolepalyingové lektvary ➣ Nová kategorie obsahující 11 RP lektvarů (včetně lektvaru lásky a přátelství).
- Lektvar identifikace předmětu ➣ Nový lektvar 2. úrovně. Umožní postavě znát co je napsáno v herních popiscích předmětu.
- Lektvar kočičích očí ➣ Nový lektvar 1. úrovně umožňující vidět i v naprosté tmě. Vhodný do dungeonů s magickou tmou.
- Lektvar lásky a přátelství ➣ Přesunut k RP lektvarům. Stanovena délka trvání na 15 minut, nebo dle situace pro dokončení RP.
- Magenergické lektvary ➣ Nyní poskytují 12 MG, 24 MG a 36 MG (posíleny o 100%).
- Veritasérum (lektvar) ➣ Jeho funkce je zásadně změněna. Nyní po dobu 15 minut nedovoluje lhát.
Různé
- Střelný prach ➣ Zrušen! Celá záležitost palných zbraní a střelného prachu je již minulostí.
- Průvodce základní alchymií pro naprosté začátečníky ➣ Najdete jej v odkazech u povolání alchymisty.
Druid
Dovednosti
- Názvy svazkových dovedností ➣ Svazek duší 1 (2,3,4). úrovně zkrácen na SD1 (2,3,4). Bylo to nutné kvůli zápisu do glejtů.
- Souznění s hvozdem ➣ Počet meditací navýšen ze dvou na tři. Magenergie se do druhého dne nikdy sama nedoplní a nikdy ani nedoplňovala.
- Svazky duší ➣ Totem jenž tato dovednost poskytuje již neléčí vše, ale jen lehké zranění a nemoci.
- Svazek duší 1. úrovně - Blud ➣ Vyměněn za Svazek duší 1. úrovně - Značkování (odkaz Zde!).
- Svazek duší 1. úrovně - Poryv mrazu ➣ Dříve šel zacílit na tři cíle. Nyní už lze zacílit jen na jeden cíl.
- Svazek duší 2. úrovně - Očichání ➣ Upraveno / Doplněno (odkaz Zde!).
- Svazek duší 2. úrovně - Pach krve ➣ Vyměněn za Svazek duší 2. úrovně - Blechy (odkaz Zde!).
- Svazek duší 2. úrovně - Poryv větru ➣ Dříve šel zacílit na tři cíle. Nyní už lze zacílit jen na jeden cíl.
- Svazek duší 2. úrovně - Šepot ➣ Funkčnost se nemění jen je přeformulován (odkaz Zde!).
- Svazek duší 2. úrovně - Zapomeň na mě ➣ Nová svazková dovednost (odkaz Zde!).
- Svazek duší 2. úrovně - Zmámení ➣ Přesunut na úroveň 3. Byl změněn popis a zkrácena doba použití (odkaz Zde!).
- Svazek duší 3. úrovně - Poryv strachu ➣ Dříve šel zacílit na tři cíle. Nyní už lze zacílit jen na jeden cíl.
- Svazek duší 3. úrovně - Smršť ➣ Zkrácení doby trvání z 10 vteřin na 5. V blízkosti doupěte z neomezeného limitu (do zastavení) na 1 minutu.
- Svazek duší 3. úrovně - Souboj vůle ➣ Odstraněn.
- Svazek duší 4. úrovně - Osamělá šelma ➣ Dříve ignoroval každý druhý zásah zbraní či kouzlem. Nyní ignoruje první tři zásahy zbraní či kouzlem.
- Svazek duší 4. úrovně - Poryv ohně ➣ Dříve šel zacílit na tři cíle. Nyní už lze zacílit jen na jeden cíl.
- Svazek duší 4. úrovně - Bystré smysly ➣ Nová svazková dovednost (odkaz Zde!).
Dryáky
- Změna části popisu dryáků ➣ Účinky dryáku lze negovat magickou odolností, ale jen oba a to hned po jeho vypití (než začne působit).
- Dryák éteričnosti ➣ Došlo k částečné změně vlastností v oblasti kontaktu s kovem (železem).
Kouzla
- Druidí "Antimagie" (na dotyk / holí) ➣ Přibyla možnost seslat holí. Cena navýšena na 8 MG z 5 MG. Počet gest navýšen na 8 ze 2.
- Druidí "Štít" (na dotyk / holí) ➣ Přibyla možnost seslat holí. Cena navýšena na 8 MG z 5 MG. Počet gest navýšen na 8 ze 2.
- Druidí "Lehké" (na dotyk / holí) ➣ Přibyla možnost seslat holí.
- Druidí "Mráz" (na dotyk / holí) ➣ Přibyla možnost seslat holí.
- Druidí "Past" (na dotyk / holí) ➣ Přibyla možnost seslat holí.
- Druidí "Stáze" (na dotyk / holí) ➣ Přibyla možnost seslat holí.
- Druidí "Strach" (na dotyk / holí) ➣ Přibyla možnost seslat holí.
- Druidí "Spánek" (na dotyk / holí) ➣ Přibyla možnost seslat holí.
- Druidí "Vlna" (na dotyk / holí) ➣ Přibyla možnost seslat holí.
- Druidí "Antimagie" (na ukázání) ➣ Odstraněno.
- Druidí "Štít" (na ukázání) ➣ Odstraněno.
- Levárna ➣ Cena navíšena na 4 MG ze 2 MG.
- Kámen v botě ➣ Dříve šlo kouzlo seslat na libovlý počet cílů, nyní už jen na jeden.
- Kůrokůže (bojová) ➣ Cena navýšena na 7 MG z 5 MG.
- Kůrokůže (přenosná) ➣ Cena navýšena na 7 MG z 5 MG. Nyní lze kouzlo seslat jen na jeden cíl, dříve počet cílů nebyl omezen.
Rituály
- Pramen čisté mysli ➣ Upozornění. Tento rituál nemůže nikomu navrátit paměť. To lze učinit jen a pouze pomocí lektvaru rozpomínání se.
Talismany
- Aktivace ➣ Nyní vyžaduje nošení na krku či opasku po dobu 15 minut. Dříve to byla 1 hodina.
- Srdce jednorožce ➣ Již zakazuje nosit jen železné zbraně a zbroje, jiné kovy jsou v pořádku.
- Stín jednorožce ➣ Již zakazuje nosit jen železné zbraně a zbroje, jiné kovy jsou v pořádku.
Různé
- Hůl ➣ Nyní pokud má být použita k přenosu kouzla, musí být držena obouruč.
- Kombinace kouzel ➣ Je výslovně zakázáno používat formule mágů a druidí gesta současně.
- Oko souznění ➣ Nový amulet (alchymista) umožňující nosit dva druidské talismany zároveň.
Hraničář
Dovednosti
- Znalost bestií ➣ Vyměněna za Znalost nemrtvých (odkaz Zde!).
Kněz
Dovednosti
- Uřknutí ➣ Nyní vyžaduje krátkou modlitbu alespoň o 10 slovech, místo původních 7.
- Zlořečení ➣ Nyní vyžaduje krátkou modlitbu alespoň o 10 slovech, místo původních 7.
Kouzla
- Sesílání bojových efektů ➣ Nyní vyžaduje krátkou modlitbu alespoň o 10 slovech, místo původních 7.
Různé
- Chrám ➣ Již neposkytuje ultimátí ochranu před nemrtvými a bestiemi z lesa.
- Komentáře ➣ V pravidlech kněze přibyli komenáře zabývající se volbou víry a tím co lze od tohoto povolání očekávat.
- Soupis nábožeství ➣ Byl aktualizován a přibyli komentáře skutečného stavu (odkaz Zde!).
Mág
Dovednosti
- Meditace ➣ Počet meditací navýšen ze dvou na tři. Magenergie se do druhého dne nikdy sama nedoplní a nikdy ani nedoplňovala.
- Magie ohně ➣ Nyní umožní během meditace (použití dovednosti Meditace) zahojit jen všechna lehká zranění (odkaz Zde!).
- Magie smrti ➣ Došlo k upřesnění pokynů. S hráči kteří již nehrají mrtvé a jsou na cestě do podsvětí nelze komunikovat (odkaz Zde!).
- Magie vody ➣ Nyní při doplňování MG zohledňuje množství seslaných kouzel před napitím se (odkaz Zde!).
- Magie vzduchu ➣ Zásadně omezena. Nyní umožňuje používat zdarma jen jedno z vybraných 4 kouzel (odkaz Zde!).
- Temné vyvolávání ➣ Došlo k celkové změně této dovednosti (odkaz Zde!).
Kouzla
- Aplikace kouzel na zbraně ➣ Žádné z kouzel mágů již nelze aplikovat na zbraň s výjimkou hole.
- Kouzla z oboru neutrální magie sesílaná písní ➣ Cena navýšena na 24 MG z 20 MG.
- Bojový efekt "Antimagie" ➣ Zdraženo na 8 MG z 5 MG. Nová formule: SERMON MEA POTENCIA SIKUT LUNA REPENTE MAGIA PRIMO RESISTERE.
- Bojový efekt "Štít" ➣ Zdraženo na 8 MG z 5 MG. Nová formule: SKUTUM ADAMAS PRESIDIUM AMPLEXUS TEGIMENTUM ANTE DOLOR.
- Bojový efekt "Mráz" (pro mágy vody) ➣ Úroveň snížena na 1. Bylo to tak zamýšleno od začátku, takže došlo jen k opravě chyby.
- Bojový efekt "Stáze" (pro mágy země) ➣ Úroveň snížena na 1. Bylo to tak zamýšleno od začátku, takže došlo jen k opravě chyby.
- Bojový efekt "Strach" (pro mágy smrti) ➣ Úroveň snížena na 1. Bylo to tak zamýšleno od začátku, takže došlo jen k opravě chyby.
- Bojový efekt "Vlna" (pro mágy vzduchu) ➣ Úroveň snížena na 1. Bylo to tak zamýšleno od začátku, takže došlo jen k opravě chyby.
- Bojový efekt "Žár" (pro mágy ohně) ➣ Úroveň snížena na 1. Bylo to tak zamýšleno od začátku, takže došlo jen k opravě chyby.
- Hromová hůl ➣ Nové kouzlo 4. úrovně z kategorie neutrální magie. Vychází z principu kouzla větrná hůl, ale zde je aplikován bojový efekt "Lehké".
- Konjunkce živlů ➣ Nové kouzlo 4. úrovně z kategorie neutrální magie. Nabízí imunity dle mágova živlu a odměňuje jeho neutralitu (absenci živlu).
- Pravá magie ➣ Nové kouzlo 4. úrovně z kategorie neutrální magie. Jediné kouzlo jenž dokáže odstranit magickou odolnost (přidáno na zkoušku).
- Ovládnutí ➣ Cena navýšena na 15 MG z 9 MG.
- Pocit ➣ Cena navýšena na 3 MG ze 2 MG.
- Pocit (seslání písní) ➣ Cena navýšena na 9 MG ze 3 MG.
- Zapomeň ➣ Cena navýšena na 10 MG z 7 MG. Při aplikaci je nutné mít na tvorově čele přiloženou ruku.
- Znamení proti čepelím ➣ Kouzlo lze nyní použít jen jednou za 15 minut (díky mágům vzduchu je toto nutná mechanika).
Různé
- Hůl ➣ Nyní pokud má být použita k přenosu kouzla, musí být držena obouruč.
- Kombinace kouzel ➣ Je výslovně zakázáno používat formule mágů a druidí gesta současně.
- Svitky ➣ Jsou k dispozici v odkazech ke stažení.
Válečník
Dovednosti
- Omráčení ➣ Tato dovednost je nyní součástí stromu dovedností zloděje (odkaz Zde!).
Zloděj
Dovednosti
- Omráčení ➣ Tato dovednost je nyní součástí stromu dovedností zloděje (odkaz Zde!).
Různé
- Zámky ➣ Dojde k velkému navýšení počtu zámků, které lze překonávat při cestě za bohatstvím.