Bojové efekty
Doba boje
Kdy začíná a končí boj
- Boj začíná v okamžiku, kdy je soupeř zasažen bojovým efektem, zbraní, nebo když vykryje nepřátelský útok svou zbraní či štítem.
- Boj končí v okamžiku, kdy je jedna strana poražena, nebo se soupeř vzdálí natolik, že ho není vidět ani slyšet.
Co znamená doba boje
- Je to fáze hry, během níž je pro přílišnou náročnost na vysvětlování zakázané používat některé mechaniky (například nebojová kouzla).
Bojové efekty obecně
Aby herní boj mohl probíhat dynamicky a neměnil se v diskuzní kroužek, máme u efektů, které hráčské postavy proti sobě navzájem používají, předem stanovená hesla která označujeme za bojové efekty. Tyto efekty pak dále rozdělujeme na magické a nemagické v rámci uplatnění dalších herních mechanik.
Magické bojové efekty
"Past"
- Postava nemůže po dobu 10 vteřin odtrhnout nohy od země, ale zbytek těla je normálně pohyblivý.
- Detailní popis: Zde!
"Lehké"
- Znamená 1 lehké zranění (LZ).
- Detailní popis: Zde!
"Štít"
- Znamená ochranu proti prvnímu platnému zásahu zbraní, nebo bojovým efektem, mimo "Omráčení", "Podřezání" a "Štít".
- "Štít" se hlásí v momentě jeho seslání. Pro negaci zásahu (spotřebování efektu "Štít") se používá heslo "Odolal". Vydrží 1 hodinu.
- Detailní popis: Zde!
"Mráz"
- Znamená 1 lehké zranění (LZ) a neschopnost odtrhnout po dobu 10 vteřin nohy od země, zbytek těla je normálně pohyblivý.
- Detailní popis: Zde!
"Strach"
- Postava má strach z toho, kdo na ni tento efekt seslal. Nemůže na něj hledět, útočit ani se k němu přibližovat.
- "Strach" skončí když se jim zasažená postava dostane z dohledu a doslechu postavy, která ho na ni seslala.
- Detailní popis: Zde!
"Vlna"
- Znamená 1 lehké zranění (LZ) a sražení k zemi.
- Postava může vstát hned jak se trupem dotkne země. V případě bahna stačí, když udělá 3 dřepy.
- Detailní popis: Zde!
"Žár"
- Znamená 1 lehké zranění (LZ) a zapálení postavy. Pokud se zasažená postava nezačne ihned hasit, dostane 1 těžké zranění (TZ) a upadne do agónie.
- Postava se může okamžitě uhasit vodou, nebo válením po zemi, což jí zabere nejméně 10 vteřin. V případě bahna stačí, když udělá 3 dřepy.
- Detailní popis: Zde!
"Stáze"
- Postava se přestane zcela hýbat a stává se neodstranitelnou překážkou, imunní proti všem zraněním a kouzlům.
- "Stáze trvá 10 vteřin, ty je potřeba nahlas odpočítat 10, 9 , 8... (herně postava mluvit nemůže).
- Detailní popis: Zde!
"Těžké"
- Znamená 1 těžké zranění (TZ). Postava ihned po zasažení upadá do agónie.
- Detailní popis: Zde!
"Spánek"
- Znamená okamžité uspání postavy na dobu 5 minut.
- "Spánek" skončí předčasně, když spící postava utrpí zranění, nebo když s ní jiná postava zatřese se slovy "Vstávej" / "Vzbuď se".
- Detailní popis: Zde!
Nemagické bojové efekty
"Jed"
- Ochromí zasaženou část těla (v případě trupu celou postavu) na dobu 5 minut + dojde ke zranění zbraní samotnou.
- Ve hře je mnoho jedů, ale jen tento jeden lze aplikovat na zbraně (bodné a sečné) a je bojovým efektem.
- Detailní popis: Zde!
"Omráčení"
- Postava okamžitě padá na zem a po dobu 5 minut nevnímá a nikterak nereaguje na své okolí.
- Detailní popis: Zde!
"Podřezání"
- Znamená okamžité usmrcení postavy (ztrátu jednoho života). K agónii již nedojde. Podřezanou postavu není možné resuscitovat.
- Lze použít jen s dýkou.
- Detailní popis: Zde!
"Průraz"
- Umožní prorazit všechny typy zbroje + dojde ke zranění zbraní samotnou.
- "Průraz" se hlásí ihned po úspěšném zásahu soupeře. Lze použít jen se střední, nebo těžkou zbraní.
- Detailní popis: Zde!
"Stříbro"
- Učiní účinnějším útok zbraní proti upírům a bestiím odolným vůči zraněním způsobeným běžnou zbraní + dojde ke zranění zbraní samotnou.
- Lze použít jen s postříbřenou, nebo posvěcenou zbraní.
- Detailní popis: Zde!
"Zničení štítu"
- Znemožní soupeři používat štít do konce boje. Zničený štít se stává po 5 vteřinách součástí zásahové plochy (ruky), pokud ho soupeř nepustí.
- "Zničení štítu” se hlásí ihned po úspěšném zásahu soupeřova štítu. Lze použít jen s těžkou kontaktní zbraní.
- Detailní popis: Zde!
Kombinace bojových efektů mezi sebou a zbraněmi
- Každá zbrarň lze očarovat libovolným množstvím bojových efektů a to magických i nemagických.
- Nemagické bojové efekty lze hlásit všechny naráz.
- Žádný magický efekt nelze hlásit společně s jiným efektem (magickým ani nemagickým). Zbraň v tomto případě funguje jen jako nosič (nezraňuje).
- Bojové efekty se nikdy neaplikují na střelivo, ale zbraň jako takovou. Toto platí i pro efekty jako "Jed" či "Stříbro".